U bevindt zich hier: Privacy

Privacybeleid

Privacy Policy Woonzorgnetwerk Dunecluze

De bescherming van uw persoonlijke gegevens is voor Woonzorgnetwerk Dunecluze van groot belang. Met deze privacy policy willen we u informeren over welke persoonsgegevens wij over u bijhouden en welke maatregelen wij hebben genomen om de bescherming van uw persoonlijke gegevens te garanderen conform de GDPR/AVG. Dit beleid werd voor het laatst aangepast op 21 april 2023.

1. De rol van Woonzorgnetwerk Dunecluze

Woonzorgnetwerk Dunecluze, Ter Duinenlaan 35, 8670 Koksijde treedt op als verwerkingsverantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgebonden gegevens in de verschillende systemen en procedures die van toepassing zijn binnen onze onderneming.

Wij hebben een Data Protection Officer (DPO) aangesteld nl. UBORA. Onze DPO kan je altijd bereiken via :  info@ubora.be - Tel. 0475 96 01 18  .

2. Onze bedrijfsactiviteiten

We verzamelen enkel maar gegevens die wij nodig hebben om onze bedrijfsactiviteiten op de beste manier te kunnen uitvoeren. Onze activiteiten bestaan uit:

  • Woonzorgcentrum en kortverblijf : Zorg verlenen aan ouderen
  • Thuisverpleging : zorg verlenen aan jong en oud in thuissituatie
  • Dementieloket : vragen van bewoners Koksijde over dementie beantwoorden 
  • Assistentiewoningen : huisvesting en zorg aan ouderen
  • Maaltijdservice aanbieden aan alle bewoners Koksijde 65+
  • ...
3. Welke gegevens hebben we van u nodig

Voor onderstaande doeleinden worden er persoonsgegevens van u verwerkt in onze systemen.

We verwerken gegevens conform ons gerechtvaardigd belang.
We vragen uw toestemming voor het gebruik van uw persoonsgegevens in volgende gevallen:

  • Indien u het contactformulier hebt ingevuld en we opnieuw contact willen opnemen met u.
  • Indien u gebruik maakt van de maaltijdservice in de cafetaria van Dunecluze.
     
4. Camerabeelden

Beelden van bewakingscamera’s worden tijdelijk opgeslagen. We kunnen camera’s gebruiken in en rond onze gebouwen. Als het om bewakingscamera’s gaat dan respecteren we de wettelijke regels. Je herkent de gebouwen onder camerabewaking aan een duidelijke zichtbare sticker. 

Beeldopnames worden maximaal 30 dagen bewaard. Uitzonderingen hierop zijn: 

  • als de opgenomen beelden nuttig zijn voor de bewijsvoering van een misdrijf of overlast 
  • een schade te bewijzen 
  • een dader, een getuige of een slachtoffer te identificeren 

De verwerking gebeurt onder ons gerechtvaardigd belang om onze gebouwen en andere eigendommen te beschermen tegen bijvoorbeeld inbraak, beschadigingen, … 

5. Digitale Media

Website & Cookies

Onze website, https://www.dunecluze.be heeft als doel u op de hoogte te houden over onze bedrijfsactiviteiten. Om onze website optimaal te laten functioneren, maken we gebruik van diverse technologieën die ons hierbij ondersteunen. Zoals onder meer cookies.

Wat zijn cookies?

Cookies en zijn vergelijkbare varianten zijn kleine informatiebestanden die op uw PC of smartphone/tablet, worden opgeslagen wanneer u onze website(s) bezoekt. Deze staan in voor het gebruiksgemak van onze site en apps te waarborgen.

Cookies hebben verschillende functionaliteiten;

  • Noodzakelijke cookies dienen ervoor om onze website op een kwalitatieve manier bruikbaar te maken
  • De functionele cookies zorgen ervoor dat u een gepersonaliseerde surfervaring bekomt. Zoals bijvoorbeeld het bijhouden van login, wachtwoord en voorkeur instelling (taal, professional/particulier, …)
  • Performantie cookies verzamelen voornamelijk gegevens over het gebruik van onze website en applicaties, zoals onder meer het aantal bezoekers en op welke pagina’s bezoekers vooral veel tijd op doorbrengen. Op basis van deze informatie zijn we in staat om doelgericht onze website te optimaliseren en de gebruikerservaring te verbeteren/personaliseren. Om deze resultaten te analyseren gebruiken wij onder meer Google Analytics.

Indien u deze cookies niet wenst te gebruiken, kan u deze op elk moment uitschakelen in de internetbrowser die u gebruikt voor uw surfopdrachten. Deze opties zijn normaliter terug te vinden onder de rubrieken “Help” of “Internetopties”.

Het aanpassen van cookie instelling kan er wel voor zorgen dat er een verminderd functioneren ontstaat op de websites die u bezoekt. Dit zowel via PC als via smartphone of tablet.

Sociale media

Woonzorgnetwerk Dunecluze beschikt over een bedrijfspagina op Facebook, Instagram, … Deze platformen worden enkel gebruikt om bedrijfscommunicatie te voeren. U bent als betrokkene vrij om al dan niet onze sociale media platformen te volgen.

6. Hoe lang bewaren we uw gegevens

We bewaren uw gegevens niet langer dan nodig om onze dienstverlening en wettelijke verplichtingen te kunnen nakomen. Indien u uw gegevens wenst te laten verwijderen, zonder de wettelijk bepaalde termijnen te schenden, kan u dit steeds verzoeken door ons te contacteren per mail via: info@dunecluze.be.

We informeren u graag over hoelang gegevens in onze systemen worden verwerkt:

  • Invullen van contactformulier: tot we uw vraag behandeld hebben.
  • Aanvragen van maaltijdservice: tot na het leveren van de service.
7. Overdracht naar derden

De gegevens die u bij ons achterlaat zullen niet worden verkocht of verhuurd aan derde partijen of partijen die geen deel uitmaken van Woonzorgnetwerk Dunecluze.

Indien we gebruik maken van externe verwerkers, zal de overdracht van gegevens telkens worden bepaald in een verwerkersovereenkomst. Zo zal worden bepaald dat verwerkers nooit op eigen initiatief uw persoonsgegevens op hun beurt verder zullen gebruiken.

Externe verwerkers bij Woonzorgnetwerk Dunecluze zijn onder meer:

  • De hostingfirma van onze website
  • De mailrobot voor het versturen van nieuwbrieven en infomailings
  • Externe ICT-dienstverleners die ons bijstand leveren bij het gebruik van onze digitale systemen

Elke medewerker bij Woonzorgnetwerk Dunecluze krijgt enkel toegang tot gegevens die men nodig heeft voor de uitvoering van hun functie en zullen deze niet delen met onbevoegde partijen.

8. Automatische verwerking & profiling

Woonzorgnetwerk Dunecluze doet niet aan profiling, tevens gebeurt er geen volledige automatische verwerking van uw persoonsgegevens die een profiel schetsen van u.

9. Hoe beveiligen we nu al deze gegevens?

We treffen de nodige maatregelen op zowel technisch als organisatorisch vlak. Op technisch vlak zorgen wij er onder meer voor dat onze toestellen van de medewerkers zijn geencrypteerd, we werken met een degelijk wachtwoordbeleid, en een correcte bepaling van de rechten voor onze gebruikers, zodoende de juiste persoon enkel toegang heeft tot de gegevens die ze moeten zien.

Op organisatorisch vlak hebben wij verschillende procedures en richtlijnen uitgeschreven die van toepassing zijn op de hele organisatie. Daar bestaan onder meer het informatieveiligheidsbeleid en duidelijke richtlijnen inzake de verantwoordelijkheden en bevoegdheden.

10. Wat zijn uw rechten?

Uw rechten als betrokkene zijn:

  • Recht op inzage
  • Recht op wijziging van gegevens
  • Recht op gegevenswissing
  • Recht op dataoverdracht
  • Recht van bezwaar
  • Recht op beperking van de verwerking

In het geval dat u een klacht heeft over hoe wij uw persoonsgegevens hebben behandeld, neem dan contact op met de zaakvoerder via info@dunecluze.be of schriftelijk naar WZN Dunecluze – Ter Duinenlaan 35 – 8670 Koksijde. Directie Dunecluze zal uw klacht bekijken en samenwerken met u om de zaak op te lossen.

Indien u nog steeds vindt dat uw persoonsgegevens niet juist zijn behandeld volgens de wet, neemt u dan contact op met de Gegevensbeschermingautoriteit – Drukpersstraat 35, 1000 Brussel, T: 0032 2 274 48 00 of contact@apd-gba.be  en dient u een klacht in bij hen.