U bevindt zich hier: Nieuws  >  Digitale registratie van bezoekers in wzc Dunecluze

Digitale registratie van bezoekers in wzc Dunecluze

18 nov 2020
Dunecluze slaat de weg in van de toekomst en registreert alle bezoekers digitaal dankzij de app ZeroQ!

Gezien de registratie in het kader van contacttracing van bezoekers wellicht nog voor een lange tijd zal verplicht zijn (misschien zelfs voor altijd?), heeft wzc Dunecluze beslist om dit iets efficiënter en milieuvriendelijker te laten verlopen. 

Dunecluze heeft een firma gecontacteerd die voor horeca, winkels, sportverenigingen een app nl. ZeroQ heeft gecreëerd om de registratie van elke bezoeker digitaal te laten verlopen. Deze firma (Jorosoft uit Knokke-Heist) heeft, op onze vraag, die app ZeroQ verder ontwikkelt zodat die ook door woonzorgcentra kan gebruikt worden.

Elke bezoeker kan dus zijn/haar gegevens heel eenvoudig digitaal achterlaten (i.p.v. alles telkens opnieuw alles op papier te moeten schrijven). De introductie van deze ZeroQ app biedt eveneens een groot voordeel indien er zich effectief een coronabesmetting voordoet, dankzij het digitaal rapport. Op deze manier moeten de administratieve medewerkers van wzc Dunecluze dus ook geen stapels papieren doorzoeken en kan men heel doelgericht en precies werken.

 

HOE GAAT HET IN ZIJN WERK?

Beschikt de bezoeker over een smartphone?
Dunecluze vraagt alle bezoekers die in het bezit zijn van een smartphone, de gratis app ZeroQ éénmalig te installeren vóór men op bezoek komt (dit via de AppStore of via Googleplay). Wanneer men deze app installeert zal de app vragen zich eenmalig te registreren en een account aan te maken (naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres). Het laatste scherm waarin gevraagd wordt wie men bezoekt, hoeft men bij deze eenmalige registratie nog niet in te vullen (dit doet men alleen als men effectief in Dunecluze is). 
Wanneer de bezoeker vervolgens naar Dunecluze komt, dan zal men de app kunnen openen op de smartphone en :
•    ofwel wzc Dunecluze zoeken door gemeente ‘Koksijde’ in te geven.
•    of de QR code van Dunecluze kunnen inlezen (die aan de tafel hangt bij registratie). 
De app zal dan alleen nog aan  vragen wie men komt bezoeken (kamer of naam van bewoner). Kamernummer of naam van bewoner hoeft men dus alleen in te vullen als men effectief in Dunecluze op bezoek is.

Heeft de bezoeker géén smartphone?
Indien men over geen smartphone beschikt, vragen wij de bezoeker  langs te komen aan het onthaal in Dunecluze. De onthaalmedewerker zal dan een uniek nummer creëren gekoppeld aan uw naam, adres en telefoonnummer. Wij vragen de bezoeker om dit nummer goed te bewaren want telkens men naar Dunecluze komt zal men dit nummer nodig hebben. We vragen de bezoeker vervolgens de registratie te doen via de tablet die aan het onthaal staat. De tablet zal dan het unieke nummer vragen en vragen wie men komt bezoeken (kamernummer of naam van bewoner).

Onduidelijk? Geen probleem, de vrijwilligers aan de registratietafel of de onthaalmedewerker zullen u graag verder helpen.


Mocht u hierover nog vragen hebben, aarzel dan zeker niet om onze onthaalmedewerkers te contacteren : 058/533 900.